1946

Het bedrijf werd opgericht door Antoni Pons Parramon als een voor die tijd typerende basis schoenenfabriek. De schoenen werden op de traditionele manier geproduceerd in een kleine fabriek in Osor, een klein dorpje in de buurt van Girona. Espadrilles gemaakt met jute of rubber en leren laarzen waren de eerste producten die onder het merk Toni Pons werden gemaakt. De basis espadrilles werden in die tijd met name gedragen als werkschoenen op het platteland.

1960 - 1970

Antoni Pons i Carós trad op 18 jarige leeftijd, met al de nodige werkervaring en een studie achter de rug, toe tot de organisatie. Zijn visie was om het bereik van het merk uit te breiden tot een internationaal merk. Tot dan toe was Toni Pons een puur lokaal merk.

 

De toetreding van Antoni Pons i Carós tot het bedrijf was ook het moment dat Toni Pons met het hoofdkantoor is verhuisd naar de stad Girona. De logistieke voordelen van deze nieuwe locatie waren de reden om tot dit besluit te komen.

1991

Het jaar 1991 was het sleuteljaar wat betreft de internationalisering van het merk Toni Pons. Het bedrijf heeft de stap gezet om de Franse markt te betreden. En met succes. De Franse consument was al snel enthousiast en het merk kon meteen rekenen op een brede acceptatie. Het is een markt die een grote waardering heeft voor espadrilles als zomerschoenen met hun kenmerkende ambachtelijke aspect.

2016

Toni Pons viert zijn 70e verjaardag en het bedrijf besluit om het merk van top tot teen een update te geven. Van een vernieuwd design van het logo tot de herstructurering van de collectie die vanaf nu zal worden onderverdeeld in verschillende collecties met elk een eigen specifieke persoonlijkheid. Denk hierbij aan de Origens, Essencial en Premium.

 

Bovendien lanceert het bedrijf meerdere flagship stores in belangrijke commerciële gebieden in verschillende steden: Barcelona, Madrid en Sitges.

 

Het bedrijf wordt geleid door Jordi Pons, de derde generatie, die in 2012 tot het bedrijf toetrad om de uitbreiding voort te zetten. Het merk blijft zich inzetten voor de internationalisering. Inmiddels is Toni Pons wereldwijd verkrijgbaar.

Our values

 

“What is essential is invisible to the eye ”

 

“Le Petit Prince” (1943) Antoni de Saint-Exupéry

 
At Toni Pons, ever since our beginnings, we have striven to work in consonance with certain principles and values that we consider to be non-negotiable: A job well done, common sense and projecting warmth, honesty and social credibility. These values, along with the company’s firm commitment to the environment and the community, have always been and will continue to be the true character of our brand.

 

“The social role fulfilled by companies is undeniable, and an honest approach leads to credibility and trust. A successful project can equally be a socially and environmentally responsible project, one that dignifies the collective to which it belongs”.

Antoni Pons Carós, Managing Director